
17 липня 2018 року в залі засідань Коломийської райдержадміністрації відбувся семінар фахівців управління Держпродспоживслужбиіз суб’єктами господарювання, на якому обговорено питання необхідності додержання вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів.
У заході взяли участь начальник управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в області Олександр Грибик, начальник управління Держпродспоживслужби в Коломийському районі Григорій Тарабаса, фахівці та суб’єкти підприємницької діяльності.
Під час семінару Олександр Грибик акцентував увагу присутніх на необхідності додержання вимог законодавства у сфері захисту прав споживачів.
Посадовець передусім розповім, чим займається очолюване ним управління. Це державний орган, який забезпечує і регулює державну політику щодо відстоювання прав та інтересів споживачів. Споживач – це перш за все особа, яка купує певний товар для власних потреб, чи користується якоюсь послугою. Якщо людина купує товар і використовує його в господарських цілях, то вимоги законодавства про захист прав споживачів в даній ситуації не поширюються. А дане питання, тобто суперечку між двома господарюючими суб’єктами можуть вирішуватись у судовому порядку. Тобто держава виконує одне із конституційних прав громадянина на захист, а вже стосунки між двома юридичними сторонами вирішуються у суді.
Функцією управління є розгляд звернень громадян. Тобто питань, які пов’язані з порушенням прав споживачів чи відведені до сфери компетенції управління. Мова йде про все, що стосується непродовольчої групи товарів. Все, що стосується продовольчої групи товарів, підпорядковане іншому органу. В структуріДержпродспоживслужби створений орган управління безпечності харчових продуктів, які безпосередньо займаються даною ділянкою роботи.
Як зазначає Олександр Грибик, найчастішими порушеннями є протермінована продукція, небезпечність товару та продукція без інформації. Останнє спостерігається у 30% усіх порушень. Часто товар, в якому відсутня повна інформація про його експлуатацію, може зашкодити здоров’ю людини. Тож кожному необхідно знати про свої права, вимагати від продавців надати всю необхідну інформацію, щоб придбати якісний товар.
Інколи покупці, які придбали неякісний товар, за сприяння фахівців з управління Держпродспоживслужби можуть повернути кошти. Так, у минулому році підприємцям відшкодовано споживачам 1 млн 290 тис. грн; впродовж 5 міс. цього року – 25, 8 тис. грн.