“Щоб школа насправді стала місцем безпеки та сили”: ідеї порадника “Травмачутливість у школі”

26.11.2024

У пораднику для всіх, хто працює з дітьми, містяться матеріали, доповіді, напрацювання щодо травмачутливості в школі. “У посібнику пропонуються логічні та зрозумілі “рамки безпеки”. Є те, що очевидно, є те, нове, що вчителі можуть взяти до уваги”,розповідає упорядниця посібника дитяча й сімейна психологиня Світлана Ройз.

Про вихід порадника повідомляє МОН.

Завантажити порадник можна за посиланням.

“Травмачутливість у школі – особлива тема. Бо діти більшу частину дня проводять у школі. І їм має бути там безпечно. […] Наша задача – не прибирати складні задачі, але слідкувати, щоб вони були дитині під силу. Не прибирати складні теми, але вести в них так, щоб вони не були травмуючими”, – додає психологиня.

З порадника користувачі можуть дізнатися:

  • що робити, якщо дитина розплакалася під час уроку, а також як її підтримати, аби вона не ніяковіла через надмірну увагу;
  • як організувати навчання, аби діти не розфокусовувалися та краще запамʼятовували матеріал;
  • як виявити причини агресії, протидіяти булінгу та покращити взаємодію між дітьми через турботу та увагу.

“Головне правило посібника — співчувати й ставитися з розумінням, а не жаліти. Діти переживають складний досвід, але точно впораються. Ми акцентуємо на їхній силі й спроможності бути стійкими”, – додають у міністерстві освіти і науки України.

Окрім того, які правила допоможуть у спілкуванні з дітьми, збірник також містить поради, чого робити не варто. Як от, під час підготовки до свят не використовувати елементи, які нагадують вибухи, зокрема хлопавки з блискітками. Або ж не давати практик із заплющеними очима, бо в такий спосіб діти можуть втратити відчуття контролю.

Перегляньте порадник тут.

Поділитися: