МОН оновило Положення про атестацію педагогів: що змінилося

11.11.2024

Міністерство освіти і науки України оновило Положення про атестацію педагогічних працівників. Зміни розробили з метою удосконалення й осучаснення механізму оцінювання роботи педагогів та усунення законодавчих колізій.

Про це повідомили на порталі МОН.

Ознайомитися з новою редакцією документа можна нижче або за посиланням.

Як розповіли в МОН, в оновленому Положенні:

  1. врегулювали питання присвоєння педагогічних звань і кваліфікаційних категорій учителям, які не мають вищої освіти;
  2. визначили, що за педагогами, які переходять на роботу в інші заклади освіти на ті ж посади або переривають свою роботу, зберігаються педагогічні звання та кваліфікаційні категорії до наступної атестації;
  3. удосконалили порядок створення атестаційних комісій і визначили перелік субʼєктів, які їх можуть створювати. Зокрема, передбачили можливість створення атестаційних комісій приватними закладами освіти та/або їхніми засновниками;
  4. врегулювали присвоєння педагогічних звань “старший викладач”, “старший учитель” і “старший вихователь”. Їх присвоюють педагогам, яким за результатами попередньої атестації присвоїли (підтвердили) кваліфікаційну категорію не нижче ніж “спеціаліст другої категорії” (або відповідний тарифний розряд) та стаж роботи яких понад 3 роки;
  5. унормували присвоєння педагогічних звань “викладач-методист”, “учитель-методист”, “вихователь-методист”, “педагог-організатор-методист”, “практичний психолог – методист”, “керівник гуртка – методист”, “старший вожатий – методист”. Їх присвоюють педагогам, які працюють на відповідних посадах та які за результатами попередньої атестації мають кваліфікаційну категорію не нижче ніж “спеціаліст вищої категорії” (або відповідний тарифний розряд), вищу освіту та стаж роботи понад 5 років;
  6. визначили, що здобуття освіти в закладі вищої / фахової передвищої освіти зараховуватимуть як підвищення кваліфікації (а не лише проходження курсів професійного розвитку);
  7. визначили, що в разі викладання кількох навчальних предметів педагоги можуть самостійно обирають послідовність підвищення кваліфікації в межах загального (150 годин або 30 кредитів ЄКТС);
  8. визначили, що атестаційні комісії І рівня можна створювати в закладах освіти й відокремлених структурних підрозділах, у яких є щонайменше 15 педагогів;
  9. визначили, що після оформлення атестаційного листа про рішення комісії керівник закладу освіти має видати відповідний наказ, який підтверджуватиме присвоєння вчителю кваліфікаційної категорії чи педагогічного звання.

Поділитися: