За даними МОН, щонайменше 121 тисяча школярів і школярок в Україні сьогодні навчається дистанційно, а не за місцем свого фактичного перебування. Йдеться про ситуації, коли, наприклад, родина з Херсонщини виїхала до Івано-Франківська, однак дитина не пішла в місцевий заклад освіти, а продовжує навчатися онлайн у рідній школі.
Про це під час конференції “Шкільні укриття: нові правила розподілення коштів” розповів міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.
Він зазначив, що одними із завдань МОН у 2024 році буде повернути школярів і школярок до “офлайну”, а також залучити дітей із родин ВПО до навчання в закладах освіти регіонів, де вони зараз мешкають. Адже це, за словами Оксена Лісового, стосується психосоціального розвитку дітей та їхньої інтеграції в суспільство, де вони перебувають. Що, зокрема, важливо для розвитку як самих учнів і учениць, так і для розвитку громад.
“Є побоювання, що ось ми зараз втратимо свої школи, своїх учителів у тих громадах, звідки діти виїхали… Повірте, коли безпекова ситуація зміниться, коли лінія фронту відсунеться або коли війна закінчиться нашою перемогою (сподіваємося, що це відбудеться якнайшвидше), ті регіони, які були зруйновані, почнуть дуже динамічно відновлюватися. Увесь світ інвестуватиме в них і відбудову їхньої інфраструктури кошти. Зокрема, там точно буде відновлена й освіта”, – наголосив міністр освіти і науки України.
Він також зазначив, що в сьогоднішніх реаліях необхідно переглянути мережу закладів освіти, які працюють онлайн, і дати чесну відповідь на запитання:
- чи це про якість освіти?
- чи це в інтересах дітей?
- чи це сприяє розвитку регіонів?