Виконання завдань Президента України в Коломийському районі щодо обговорення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні

05.12.2013

На виконання завдань Президента України щодо обговорення на місцевому рівні Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні в Коломийському районі з 22 по 28 квітня та з 5 по 24 вересня проводилось широке обговорення концепції з громадами сільських, селищних рад.

Також, проведені кущові семінари та «круглі столи» за участю начальників відділів та управлінь райдержадміністрації, сільських, селищних голів щодо роз’яснення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.

Концепцію реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні розроблено з урахуванням вимог Європейської хартії місцевого самоврядування, положень Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» з метою якісного підвищення спроможності органів місцевого самоврядування здійснювати регулювання і управління суттєвою частиною суспільних справ, які належать до їхньої компетенції, в інтересах населення.

Метою реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади є підвищення якості життя людей у містах, селищах та селах шляхом забезпечення спроможності органів місцевого самоврядування створювати економічні та соціальні умови розвитку територіальних громад та їх об’єднань, а також забезпечення місцевими органами виконавчої влади, територіальними органами центральних органів виконавчої влади територіальної доступності жителів цих територіальних громад до адміністративних, соціальних та інших послуг.

Починаючи з 1991 року чисельність сільського населення в державі зменшилась на 2,5 млн.осіб, кількість сільських населених пунктів - на 348. Разом з тим кількість сільських рад збільшилась на 1067 одиниць.

Реалізувати Концепцію планується двома етапами:

Перший етап – підготовчий (2012 рік), який передбачає:

- розроблення проектів актів законодавства з питань визначення механізму добровільного об’єднання територіальних громад, державної підтримки такого об’єднання, статусу об’єднаних територіальних громад, врегулювання питань встановлення та зміни меж адміністративно-територіальних одиниць, назв населених пунктів і віднесення їх до певних категорій;

- визначення повних та виключних власних повноважень, прав та відповідальності органів місцевого самоврядування за надання послуг жителям відповідних територіальних громад;

- стандартизацію послуг, що надаються в межах територіальних громад їх жителям;

- розподіл повноважень між органами місцевого самоврядування різних рівнів, місцевими органами виконавчої влади, територіальними органами центральних органів виконавчої влади;

- комплексність підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації посадових осіб органів місцевого самоврядування з використанням кращих національних та європейських практик і стандартів.

Другий етап – формування соціально-політичної бази реформи та її проведення (2013 – 2015 роки), який передбачає:

- проведення широкої інформаційно-роз’яснювальної роботи;

- формування об’єднаних територіальних громад та державну підтримку створення їхньої інфраструктурної бази;

- формування комунальної власності об’єднаних територіальних громад на законодавчому рівні;

- прийняття законів про місцеве самоврядування (нова редакція), про місцеві державні адміністрації (нова редакція), внесення змін до бюджетного та податкового законодавства з метою розширення можливостей формування власної бази місцевих бюджетів розвитку; інших законодавчих актів у сфері земельних, господарських, цивільних відносин, охорони навколишнього середовища та інших важливих питань життєдіяльності громад;

- проведення стандартизації та сертифікації адміністративних послуг, які надаються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування;

- формування нової системи територіальної організації влади

(як державної влади на місцевому рівні, так і місцевого самоврядування);

- визначення повноважень органів місцевого самоврядування районів та областей;

- створення конституційної основи утворення виконавчих органів обласних та районних рад і розмежування повноважень між ними та відповідними місцевими державними адміністраціями;

- проведення місцевих виборів з урахуванням оновленої системи органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади.

Очікуваними результатами реформи є:

1) формування територіальних громад, здатних і спроможних самостійно або через органи місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення;

2) створення умов для економічного та соціального розвитку територіальних громад та їх об’єднань;

3) чіткий розподіл повноважень між рівнями органів місцевого самоврядування, місцевими органами виконавчої влади та територіальними органами центральних органів виконавчої влади;

4) організаційна та матеріальна автономія територіальних громад та органів місцевого самоврядування, наближення якості їхньої діяльності до принципів Європейської хартії місцевого самоврядування;

5) наближення надання адміністративних та соціальних послуг до жителів територіальних громад та їхніх об’єднань, підвищення якості цих послуг;

6) формування системи контролю з боку держави та населення за наданням адміністративних послуг; зменшення диспропорцій у доступі до послуг у різних територіальних громадах;

7) покращення на цій основі якості життя людини в українських містах, селищах та селах.

Поділитися: