В Україні схвалили Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання: що вона передбачає

10.06.2024

Кабінет міністрів України затвердив Національну стратегію розвитку інклюзивного навчання до 2029 року та операційний план із її реалізації на 2024–2026 роки.

Про це повідомили на сайті Міністерства освіти і науки.

Мета Національної стратегії – створити умови для доступу до якісної освіти кожного здобувача відповідно до його індивідуальних потреб та можливостей”, – наголосили в МОН.

Там також зазначили, що наразі серед ключових проблем інклюзивного навчання:

  • недостатньо інклюзивне та безбар’єрне освітнє середовище;
  • нерівний доступ до якісного інклюзивного навчання в територіальних громадах;
  • низький рівень сприйняття суспільством багатоманітності людини.

Тому стратегія передбачає:

  • індивідуалізацію навчання з урахуванням здібностей і потреб кожного та кожної;
  • сприяння соціальній інтеграції, толерантності та розумінню багатоманітності;
  • розвиток потенціалу здобувачів для досягнення максимальних результатів;
  • зменшення дискримінації в освітньому процесі;
  • підтримку педагогів необхідними ресурсами для ефективного інклюзивного навчання;
  • допомогу органам місцевого самоврядування в запровадженні політик інклюзії;
  • забезпечення гнучкого переходу між закладами різних типів і рівнів освіти.

Також планують вдосконалити системи моніторингу, підвищити якість послуг інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ), створити інклюзивне середовище в закладах освіти, ресурсно забезпечити їх та підвищити рівень компетентностей педагогів.

До формування Національної стратегії в Україні йшли шість років, додала Євгенія Смірнова, заступниця міністра освіти й науки України з питань дошкільної та інклюзивної освіти. Загалом, за її словами, над створенням документа працювали фахівці та експерти, які проаналізувати та врахували потреби у сфері інклюзивного навчання, прописали заходи та визначили відповідальних осіб на всіх ланках.

Поділитися: