В районі затверджено Програму підтримки малого підприємництва в Коломийському районі на 2013-2014 роки. Головною метою даної Програми є подальший розвиток ринкової системи господарювання, розширення масштабів підприємницької діяльності в сферах економіки, усунення диспропорції на товарних ринках, створення додаткових робочих місць і скорочення безробіття, активізація інноваційних процесів, розвиток здорової конкуренції, насичення споживчого ринку товарами і послугами. За останні роки мале підприємництво в районі стало самостійним елементом ринкової економіки, має вплив на структурну перебудову, робить певний внесок у збільшення обсягів виробництва, роздрібного товарообігу, сприяє задоволенню споживчого попиту населення.
Протягом трьох років в районі створюються умови для вирішення існуючих проблем та поліпшення умов ведення бізнесу.
Проведено значну роботу по спрощенню процедур реєстрації та видачі документів дозвільного характеру.
В районній державній адміністрації діє Дозвільний центр, який здійснює роботу з відвідувачами щодо опрацювання, видачі документів дозвільного характеру та надання консультацій в щоденному режимі.
На виконання Закону України «Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» від 19 травня 2011 року № 3393-YI, яким визначено види дозвільних документів з узгодженням їх з чинним законодавством, погоджено та впроваджено в роботу 39 регламентів з видачі документів дозвільного характеру. Розроблено регламенти (інформаційні картки), які розміщені на інформаційному стенді.
Дозвільний центр забезпечений типовими комплектами сучасної потужної офісної техніки.
В районі сформована потужна інфраструктура підтримки підприємництва, завдяки якій вирішуються проблемні питання ведення бізнесу. Наказом управління економіки районної державної адміністрації від 09.04.2013р. №8-ОД «Про “гарячу” телефонну лінію для суб’єктів підприємницької діяльності при управлінні економіки районної державної адміністрації», затверджено Положення про «гарячу» телефонну лінію та забезпечено її функціонування (прийом дзвінків з 8.00 до 17.15 год. за телефоном 47430). Інформація про «гарячу лінію» для підприємців, розміщена на офіційному веб-сайті райдержадміністрації:
http://ww2.gov.if.ua/kolomyiyska/ua/news/detail/17342.htm.
Також, на офіційному веб-сайті райдержадміністрації розроблено Інтернет – форум для суб’єктів підприємницької діяльності.
В рамках програми транскордонного співробітництва «Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна», з метою активізації транскордонного партнерства між Україною та Словаччиною шляхом залучення інвестицій в Івано-Франківську та Закарпатську області (цільові регіони) та створення можливості кваліфікованого обслуговування інвестицій спільно з Асоціацією економічного розвитку Коломийщини розпочато реалізацію заходів проекту «Створення словацького центру першого контакту», який сприятиме покращенню навичок суб’єктів підприємницької діяльності у розробці та реалізації спільних транскордонних бізнес-проектів, розширенню можливості для спільного інвестування та транскордонної співпраці підприємств Закарпатського, Івано-Франківського, Кошіцького та Прешовського (Словаччина) регіонів, забезпеченню консультаційної підтримки у бізнес-плануванні, допомозі у створенні підприємств та налагодженні транскордонних ділових контактів, а також у розробці маркетингових планів.
З 2011 року на базі Коломийської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області відкрито Центр обслуговування платників податків. Послугами Сервісного Центру обслуговування платників податків користуються 2,4 тисячі юридичних осіб та майже 9 тисяч підприємців – фізичних осіб. Сьогодні в одному приміщенні платник отримує практично весь комплекс послуг, які надає податкова служба, а також має змогу знайомитися з новинами податкового законодавства, переглянути довідкову інформацію, яка розміщена на стендах, взірцями заповнення податкової звітності та заяв. Актуальну інформацію розміщено і на плазмовому моніторі, яка періодично оновлюється.
В районі діє інформаційно-консультаційний центр, для підприємців. В рамках його роботи спільно з Коломийський міськрайонним центром зайнятості, управлінням Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі, податківцями систематично надаються консультації та роз’яснення щодо ведення бізнесу, проводяться семінари та «круглі столи».
Успішно впроваджуються нові форми роботи – входять в практику зустрічі та «круглі столи» з основними платниками податків, що дозволяє налагодити партнерські відносини та конструктивно вирішувати проблемні питання.
Для безробітних запроваджено різнопланові семінари з орієнтацією на підприємницьку діяльність «Як розпочати свій бізнес».
На особливому контролі - питання недопущення надмірних перевірок та втручання в підприємницьку діяльність.
Налагоджена ефективна співпраця місцевої виконавчої влади з податковими органами, управлінням Пенсійного фонду України в м. Коломиї та Коломийському районі, іншими структурами в питаннях створення сприятливих умов для розвитку бізнесу.
Проблемні питання, що стримують розвиток бізнесу, періодично розглядаються на засіданнях районної Ради підприємців при райдержадміністрації та Координаційної ради з питань підприємництва із запрошенням представників громадськості та державних контролюючих органів. Це дозволяє працювати в режимі «швидкої допомоги», оперативно реагувати на скарги підприємців щодо неправомірних дій окремих посадовців та органів виконавчої влади.
Практикується вивчення проблемних питань бізнесу з виїздом на місце, що дозволяє об’єктивно вивчити ситуацію, почути думку підприємців та прийняти відповідні рішення.
Відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» в районі проводиться робота щодо створення Центру надання адміністративних послуг.
Розпорядженням райдержадміністрації від 23.04.2013р. №185 створено робочу групу щодо створення та організації діяльності Центру з надання адміністративних послуг у Коломийському районі та затверджено План заходів із відпрацювання матеріалів щодо створення Центру надання адміністративних послуг. Протягом ІІ кварталу 2013 року проведено 1 засідання робочої групи, на якому розглянуто організаційні та фінансові питання щодо створення центру надання адміністративних послуг в районі.
На виконання Плану заходів з утворення центру надання адміністративних послуг в районі поновлено перелік адміністративних послуг, які надаються структурними підрозділами райдержадміністрації, розроблено та затверджено інформаційні картки на кожну адміністративну послугу.
Відкриття Центру надання адміністративних послуг дасть можливість максимально наблизити до людей систему надання адміністративних послуг.
Наша мета – створення принципово нової партнерської моделі співпраці влади та бізнесу, що дасть можливість підприємцям працювати в нормальному та спокійному режимі, простих і зрозумілих умовах ведення бізнесу, створювати додаткові робочі місця та забезпечувати добробут як власних родин, так і держави.