
Сьогодні в Коломийському фаховому педагогічному коледжі відбулася робоча зустріч заступниці голови райдержадміністрації Ганни Кравчук з керівниками та фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів.
Основною метою заходу було проаналізувати поточну діяльність центрів, обмінятися досвідом та визначити пріоритети подальшого розвитку.
У Коломийському районі функціонує п’ять інклюзивно-ресурсних центрів — у трьох міських громадах (міста Коломия, Снятин, Городенка), Заболотівській селищній та Підгайчиківській сільській територіальних громадах.
Варто зазначити, що відповідно до Закону України «Про співробітництво територіальних громад», Підгайчиківський та Коломийський інклюзивно-ресурсні центри надають послуги громадам, у яких такі центри відсутні.
Усі центри активно працюють: їхні фахівці надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, а також здійснюють комплексну оцінку розвитку дітей — відповідально та якісно.
Зі змістовною доповіддю перед учасниками зустрічі виступила Людмила Прокопів — заступниця директора Коломийського фахового коледжу з навчально-виробничої практики, кандидатка психологічних наук. Вона зосередила увагу на психологічних аспектах впровадження інклюзивної освіти, а також навела статистичні дані щодо готовності суспільства до взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами.
Загалом, на сьогодні у закладах загальної середньої освіти функціонує 353 інклюзивні класи, у яких здобувають освіту 396 учнів. У закладах дошкільної освіти діє 113 інклюзивних груп, де виховуються 116 дітей.
Зустріч стала ефективною платформою для діалогу між керівниками інклюзивно-ресурсних центрів, представниками органів управління освітою та місцевого самоврядування.
Інклюзія — це не лише про доступ до освіти, а про створення умов, у яких кожна дитина може повністю розкрити свій потенціал. Саме тому роль інклюзивно-ресурсних центрів є надзвичайно важливою.
На завершення зустрічі учасники мали можливість відвідати Музей писанкового розпису. Ця культурна пауза стала частиною ініціативи зі збереження ментального здоров’я фахівців освітньої сфери.